Canon is al een tijdje bezig met het promoten van een nieuwe slogan. Het aloude - en bekende - ‘Canon, You Can’, is vervangen door ‘Come And See’ en is gebaseerd op de gedachte dat de wereld vol is met fascinerende verhalen en ervaringen. Canon nodigt je met 'Come And See' dan ook uit om verder te kijken dan het standaard plaatje, zodat je uiteindelijk beloond wordt met betere en fascinerender beelden om deze samen te beleven en vervolgens te delen met de rest van de wereld. Canon wil daarbij inspireren en helpen. Wij hebben ‘Come and See’ letterlijk genomen en zijn eens gaan kijken wat deze nieuwe slogan in de praktijk behelst.
Come And See
De eerste vraag is hoe je bij ‘Come And See’ terechtkomt. Via www.canon.nl (d.d. juni 2015) heb je twee mogelijkheden om kennis te maken met ‘Come And See’. In het menu Consument vind je de optie ‘Come And See’ en als je daarop klikt, kom je op de site: www.canon.nl/get-inspired/come-and-see/. Er is op dit moment van schrijven echter ook een aparte knop en verrassenderwijs kom je niet op dezelfde site terecht, maar op www.canon.nl/gateway/index.html. Wat is het verschil tussen die twee sites?
|
|
Get Inspired
Als je op de optie ‘Come And See’ klikt in het menu Consument, dan kom je op de speciale pagina van deze promotie en daarin kun je kiezen uit vier opties: Verhalen, Technieken, Uitgelichte producten en Showcase. Met de optie Verhalen kom je bij de drie thema’s van de laatste grote promotie-acties: Gladiatoren, Stadsherten en Stadsklimmers. Bij elk van deze drie tref je inspirerende verhalen, foto’s en video’s. Zeker de moeite waard om op een regenachtige zondagmiddag te bekijken. Onder de optie Technieken vind je artikelen die uitleggen hoe je bepaalde foto’s bij de genoemde thema’s kunt maken. Met Uitgelichte producten krijg je een overzicht te zien van de camera’s en accessoires die je nodig hebt om de betreffende foto’s te kunnen maken. Het is meteen een soort koopwijzer. Tenslotte is er een sectie Showcase en daarin worden verschillende fotoseries over verschillende onderwerpen gepresenteerd. Zo zijn er fotogidsen gemaakt van verschillende wereldsteden als Amsterdam, Londen, Madrid, Berlijn, Parijs en Milaan. Als je dan op citytrip gaat, dan weet je meteen waar je in zo’n stad moet zijn om mooie foto’s te maken.
Gateway
Als je op de homepage van Canon op de speciale knop ‘Come And See’ klikt, dan kom je dus niet in de speciale sectie van deze promotie, maar op een zogeheten Gateway, een platform met interessante mogelijkheden. De opties die je daar vindt, zijn misschien nog wel handiger dan op de Canon-site zelf. Zo kom je met één klik niet alleen op ‘Come And See’, maar heb je ook direct toegang tot Service en Support, Acties, Canon Apps, de social media van Canon, Irista en een product- en winkeloverzicht. Handig. Het loont zeker even de moeite om op de knoppen Apps en Acties te klikken. In Apps kun je gratis software downloaden om de functionaliteit van je camera te koppelen aan je tablet of smartphone en onder Acties kun je het hele jaar veel voordeel vinden.
Samenvatting
Of het nu ‘Canon, You Can’ of ‘Come And See’ is, voor de Canon-gebruiker is er steeds meer te beleven én te leren, zodat je nog eenvoudiger nog mooiere foto’s kunt maken om zo de leukste momenten met familie en vrienden te kunnen delen. Dus kom, ga eens kijken op ‘Come And See’!