Nieuws | Het Perfecte Plaatje

Persbericht Canon NL dinsdag 13 september 2016

Amstelveen, 12 september 2016 – Canon Nederland maakt vandaag bekend hoofdsponsor te zijn van het televisieprogramma Het Perfecte Plaatje dat komend najaar (vanaf 31 oktober) bij RTL 4 wordt uitgezonden. In het programma gaan zeven bekende Nederlanders met passie voor fotografie de strijd met elkaar aan en worden ze beoordeeld door professionals uit het vak. De hoofdprijs is een fotoreportage in het magazine National Geographic. Het Perfecte Plaatje wordt gepresenteerd door Tijl Beckand, de productie is in handen van Talpa Producties.

Canon-hoofdsponsor-Het-Perfecte-Plaatje-klein

Met het sponsorship bevestigt Canon haar passie voor fotografie. “Er zijn veel BN’ers die zich enthousiast met fotografie bezighouden. Met dit programma delen we dit met een groot publiek. Daarom was het voor ons vanzelfsprekend om hoofdsponsor te worden van Het Perfecte Plaatje” zegt Jan-Ton Prinsze, Country Director van Canon Nederland. “Het programma sluit naadloos aan bij onze campagne Come and See. Hiermee moedigen we iedereen aan om persoonlijke verhalen vast te leggen, te delen en te printen.” Media Markt, een van de grootste retailers in Nederland is partner binnen dit sponsorship.

Afvalrace van zeven afleveringen
De BN’ers die de uitdaging aangaan zijn Humberto Tan, Marco Borsato, Kim Feenstra, Ruud Feltkamp, Heleen van Royen, Winston Gerschtanowitz en Paulien Huizinga. Het programma bestaat uit zeven afleveringen waarin diverse fotografie thema’s aan de orde zullen komen. Per aflevering krijgen de deelnemers twee foto-opdrachten, die beoordeeld worden door de vaste juryleden en professionele fotografen William Rutten en Cynthia Boll. Tevens sluit bij iedere shoot een gastjurylid aan, die de deelnemers tips geeft bij het betreffende thema. Iedere week valt er een deelnemer af.

Perfecte match
Joyce Borghardt, Sales Director Branded Content bij RTL, vertelt: “Canon en Het Perfecte Plaatje zijn een perfecte match. Uniek aan de samenwerking is de activatie van de kijkers thuis. Via het TV-programma, social media en online roepen we ze op om dezelfde opdracht als de BN’ers te vervullen en hun beste foto in te zenden. De winnende foto is de week erna in de aflevering te zien. Het programma is actueel en alle kanalen worden ingezet om de kijker te betrekken.”

Canon camera’s en printoplossingen
Canon heeft de volgende producten ter beschikking gesteld die de deelnemers gebruiken voor de verschillende opdrachten: de Canon EOS 6D, Canon EOS 80D en Canon PowerShot G7X Mark II, irista, het online platform voor beheer en organisatie van je foto’s in de cloud. De PIXMA PRO-10S fotoprinter wordt gebruikt om de geselecteerde foto’s op print te laten beoordelen door de jury. Daarnaast zijn Canon-specialisten nauw betrokken bij de voorbereidingen van het programma om hun expertise te delen en de deelnemers bij te staan.

Het Perfecte Plaatje is vanaf maandag 31 oktober wekelijks te zien bij RTL 4 om 21.30 uur. Volg Canon op social media (Facebook, Twitter, YouTube en Instagram) en www.canon.nl/hetperfecteplaatje (vanaf 31/10 live) voor meer details.

TV-programma

Fotostudio de Jong? Bijzonder. HNTM of ANTM? Ver van mijn bed show. Nee! Er moet een infotainment programma over fotografie op televisie komen (mix 'Eigen Huis&Tuin' en 'Camping life'), wat leuk en inspirerend is en waardoor iédere vrijetijdsfotograaf spelenderwijs betere foto's gaat maken. Eens of oneens?

Inloggen

Wachtwoord of loginnaam vergeten? Klik hier
Als je nog geen GRATIS persoonlijk account hebt op EOSZINE dan kun je deze hier aanmaken. Met dit account kun je o.a. de nieuwsbrief en het gratis digitale magazine ontvangen.