Canon zorgt voor zijn fotografen. Niet alleen met prachtige camera’s, lenzen en accessoires, maar ook met een prima service. Met de Canon Professional Service (CPS) ben je ervan verzekerd dat je snel weer aan de slag kunt, mocht je onverhoopt toch een probleem hebben met een camera of lens. In deze kennismaking lees hoe je in aanmerking kunt komen voor een CPS-lidmaatschap en wat de voordelen zijn.
Lidmaatschap
Het CPS-lidmaatschap is geen betaalde service via een abonnement, maar is gebaseerd op de Canon-apparatuur die je hebt aangeschaft en geregistreerd. Je hoeft dus ook niet per se je boterham te verdienen met fotografie, hoewel CPS daar natuurlijk wel voor bedoeld is. Het CPS-lidmaatschap kent drie categorieën: ZILVER, GOUD en PLATINA met elk hun eigen serviceniveau. Onderstaand een overzicht van apparatuur die onder CPS vallen. Een paar voorbeelden:
• ZILVER: EOS 6D en EOS 80D. EF 24-105mm 4L IS, EF 100mm 2.8L IS en EF-S 17-55mm 2.8 IS
• GOUD: EOS 5D mark III en EOS 1D mark IV. EF 24-70mm 4L IS, EF 70-200mm 2.8l IS II, EF 16-35mm 4L IS
• PLATINA: Als GOUD, maar dan met EOS 5D mark II en EF 85mm 1.2L II extra
Als je de lijst doorkijkt, dan zal duidelijk zijn dat ZILVER zeker binnen het bereik van de serieuze vrijetijdsfotograaf ligt.
Service Een camerasysteem kiezen is meer dan de specificaties en kwaliteit van de camera. Bediening en beschikbare accessoires, zoals lenzen en flitsers, zijn minstens zo belangrijk en bij Canon zit je dan goed. Als professional is het bovendien van onschatbare waarde dat er een goede en snelle service is bij storingen en problemen. Bij veel cameramerken is dat slecht geregeld, wat veel tijd en geld kost en irritatie oplevert. Canon heeft met CPS zijn service voor de professional wereldwijd echter prima georganiseerd en zorgt dat je weer snel op pad bent. |
Serviceniveaus
De categorieën ZILVER, GOUD en PLATINA hebben elk hun eigen serviceniveau. Op de site van Canon worden deze als volgt beschreven:
• ZILVER: voor dit lidmaatschap dienen twee in aanmerking komende camera's en drie in aanmerking komende lenzen te zijn geregistreerd. De gestreefde tijdsduur voor reparatie van onder CPS geregistreerde apparatuur is vijf werkdagen.
• GOUD: voor dit lidmaatschap dienen twee in aanmerking komende camera's en drie in aanmerking komende lenzen te zijn geregistreerd. De tijdsduur voor reparatie van onder CPS geregistreerde apparatuur is drie werkdagen. Indien de reparatie langer dan drie dagen duurt, wordt gratis reserveapparatuur uitgeleend.
• PLATINA: voor dit lidmaatschap dienen drie in aanmerking komende camera's en vier in aanmerking komende lenzen te zijn geregistreerd. De tijdsduur voor reparatie van onder CPS geregistreerde apparatuur is twee werkdagen. Indien de reparatie langer dan twee dagen duurt, wordt gratis reserveapparatuur uitgeleend.
Voorafgaand aan een reparatie krijg je altijd een prijsopgave van het servicecentrum, zodat je nooit voor onverwachte kosten staat.
Klik hier voor de adressen van de servicecentra en de exacte aanleverrichtlijnen.
Quotes “Ik ben super opgelucht over hoe de service ervoor zorgt dat ik geen opdrachten in Nederland hoef te annuleren of bij mensen camera's moet gaan lenen die - hoewel ook goed - toch wel duidelijk een ander level hebben.”
“Ontzettend bedankt voor de fijne service! Blij met Canon!”
“Ik vind dat echt geweldig!!! Hartstikke bedankt en een pluim voor u en Canon. Ik zal dit zeker doorgeven.”
|
Samenvatting
Een probleem met je fotogereedschap komt nooit gelegen en kan veel tijd en geld kosten. Als je lid bent van CPS, dan zal Canon zijn uiterste best doen om je weer zo snel en goed mogelijk op weg te helpen, zodat je geen fotomoment - en inkomsten - hoeft te missen.
Relevante websites:
• CPS algemeen: klik hier.
• CPS FAQ: klik hier.
• CPS aanmelden: klik hier.